Onthulling BuurtAED Van Eckstraat, Julianastraat en omgeving

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2019 Onthulling BuurtAED Van Eckstraat, Julianastraat en omgeving

Onthulling BuurtAED Van Eckstraat, Julianastraat en omgeving

21 maart 2019

Afgelopen zaterdag werd de BuurtAED voor de van Eckstraat, Julianastraat en omgeving onthult. Sander Voogsgeerd, initiatiefnemer en bewoner aan de Van Eckstraat heeft zich de afgelopen periode ingezet om deze BuurtAED mogelijk te maken.

Onthulling BuurtAED

Sander Voogsgeerd: ‘De Hartstichting vraagt in hun recente campagne aandacht voor meer AED’s in de wijken. Ik vind dit een goed initiatief en heb onze straat opgegeven voor deze campagne. Binnen 28 dagen werd het benodigde bedrag van € 1660,- door maar liefst 91 donateurs gesteund. Deze BuurtAED is 24 uur per dag beschikbaar en hangt nu op de hoek van de Van Eckstraat en de Julianastraat. De BuurtAED is aangemeld bij het netwerk voor openbare AED’s en is daardoor niet alleen voor bewoners maar voor iedereen te gebruiken. U kunt hier met een gerust hart rondlopen, want de burgerhulpverleners weten precies hoe de bediening van een AED werkt’.

‘Wij vinden dit een mooi initiatief en willen dit graag ondersteunen. Daarom hebben we samen met Sander gekeken naar een goede locatie voor deze AED, op één van onze woongebouwen midden in de wijk. De kosten voor elektra nemen wij dan ook graag voor onze rekening’. Vertelt Ilse Schrijver, woonconsulent in deze wijk.

BuurtAED in uw wijk
Wilt u ook een veilige buurt en binnen 6 minuten een AED wanneer dit nodig is? Neem dan op met Sander via buurtAEDWageningen@gmail.com dan kunt u samen met hem een actie starten om dit voor elkaar te krijgen.