Afronding groot onderhoud Rooseveltweg

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2019 Afronding groot onderhoud Rooseveltweg

Afronding groot onderhoud Rooseveltweg

13 november 2019

We hebben de afgelopen twee jaar heel wat werk verzet aan de Rooseveltweg. Naast het onderhoud van bijna 500 woningen aan de Pomona en Asterstraat, zijn ook 165 woningen verspreid over 6 flats aan de Rooseveltweg opgeknapt.

Groot onderhoud Rooseveltweg

Kiezen voor onderhoud
Bewoners mochten kiezen of ze meewilden doen aan dit project. Daarnaast konden ze ook kiezen voor extra opties uit het oppluspakket. Deze opties, zoals beugels in de badkamer en een verhoogt toilet, maken het mogelijk om langer zelfstandig te wonen. Waarom, deze keuze? Een groot deel van de bewoners is wat ouder en wil graag wat meer ruimte in de badkamer en slaapkamer. Andere bewoners hadden daar iets minder behoefte aan het genieten nu nog optimaal van hun woning.
In overleg met bewoners
Gerrit Cohen, opzichter van de Woningstichting, zegt:  ‘ We zijn bij alle bewoners op bezoek geweest om uit te leggen wat we gingen doen en bewoners te informeren over de mogelijkheden. De verschillen in woningen en wensen waren groot. In sommige woningen ging het om kleine werkzaamheden en in andere woningen was het een complete verbouwing van de keuken, douche tot het ombouwen van twee slaapkamers tot één ruime slaapkamer. In totaal zijn er 60  keukens vernieuwd en 60 toiletten verhoogde . We zijn niet alleen in de woningen bezig geweest ook de trappenhuizen hebben een opfrisbeurt gekregen. Het was een hele klus die ruim twee jaar duurde. En of bewoners nu meededen of niet, er was overlast. Was het niet in de eigen woning dan wel bij de buren of ergens anders in de flat.  Gelukkig is dat nu voorbij. Uit gesprekken met bewoners tijdens mijn wekelijkse rondjes blijkt dat de bewoners de werkzaamheden al zijn vergeten. En ze volop aan het genieten zijn van hun huis.