Update coronavirus: wat doet de Woningstichting?

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws Update coronavirus: wat doet de Woningstichting?

Update coronavirus: wat doet de Woningstichting?

13 januari 2021

In Nederland gelden op dit moment strenge maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. Ook als de Woningstichting nemen wij hierin onze verantwoordelijkheid. Wij volgen vanzelfsprekend het advies van het RIVM op, maar we nemen ook onze eigen maatregelen. Deze leest u hieronder. We vragen iedereen hier rekening mee te houden. Alleen samen krijgen het coronavirus onder controle.

wat doet de Woningstichting

Let op: De situatie rondom het Coronavirus kan veranderen. Ook onze aanpak kan dus veranderen. Via onze website houden wij u zo goed mogelijk op de hoogte.

Vanaf 14 juni is ons kantoor weer geopend van 8.00 tot 12.00 uur

Contact per telefoon of mail

Wij willen u graag van dienst zijn en vragen u bij voorkeur per e-mail, of telefonisch contact met ons op te nemen. Ons telefoonnummer is 0800 - 0317.  Per e-mail kunt u ons bereiken op de volgende mailadressen:

Verhuur
- Sociaal
- Vrije Sector

socialeverhuur@dewoningstichting.nl
vrijesector@dewoningstichting.nl

Wonen (Woonconsulenten en Buurtbeheerders) wonen@dewoningstichting.nl

Onderhoud
- Reparatie
- Onderhoudswerkzaamheden

reparatie@dewoningstichting.nl
onderhoud@dewoningstichting.nl

Financiën financien@dewoningstichting.nl
Algemeen info@dewoningstichting.nl

U kunt ons van maandag t/m donderdag telefonisch bereiken van 08.00 tot 16.00 uur. En op vrijdag van 8.00 tot 12.00 uur.
Buiten kantooruren bij spoed belt u ook 0800-0317, u wordt doorverbonden met de meldkamer.

Onze medewerkers.
Werken zoveel mogelijk vanuit huis.

Voor reparaties geldt
Alle reparatieverzoeken voeren we zoals vanouds uit.  U kunt u reparatieverzoek van maandag t/m donderdag telefonisch doorgeven op 0800 - 0317 of mail naar: reparatie@dewoningstichting.nl. Voor spoedreparatie kunt u ook buiten kantooruren bellen naar bovenstaand nummer, u wordt doorverbonden met de meldkamer.

Verhuizen
U kunt nog steeds reageren op woningen via Huiswaarts.nu. Afspraken die te maken hebben met een verhuizing gaan nog steeds door, met aangepaste werkwijze. Zie hiervoor onze veel gestelde vragen.

Onze onderhoudswerkzaamheden
Werkzaamheden aan de buitenkant van de woningen gaan door. Hierover hebben we contact met onze aannemers. Mochten er werkzaamheden in uw woning worden gedaan dan vragen we altijd of u zelf, of een ander, last van griep- of verkoudheidsverschijnselen heeft. Mocht u klachten hebben dan wordt de afspraak uitgesteld.

Groepsbijeenkomsten en vergaderingen
Groepsbijeenkomsten of vergaderingen vinden weer plaats.

Betalingsproblemen vanwege het coronavirus
Wij zijn ons ervan bewust dat de landelijke maatregelen tegen het coronavirus behoorlijke impact hebben. Bedrijven moeten tijdelijk hun deuren sluiten, werknemers vrezen mogelijk ontslag, tijdelijke arbeidscontracten worden niet verlengd en ZZP’ers hebben tijdelijk weinig of geen inkomsten.

Ondervindt u de financiële gevolgen van de maatregelen? Neem dan contact op met de afdeling Huurincasso. Samen met u, kijken we naar de mogelijkheden voor uitstel van betaling en/of een betalingsregeling. De afdeling is van maandag tot en met donderdag van 8.00 – 16.00 uur bereikbaar en vrijdag van 8.00 tot 12.00 uur via telefoonnummer 0800-0317 keuze 2.

Meer inzicht in uw financiële situatie: wat kunt u zelf doen?
In de online Geldkrant ‘Minder inkomen’ van het Nibud leest u wat u kunt doen voor meer financiële rust in de komende tijd. Op de Nibud website staan  veel tips om meer inzicht te krijgen in hoe uw financiële situatie ervoor staat en wat u zelf kunt doen. Op de website van de gemeente Wageningen vindt u de maatregelen voor ondernemers.

Heeft u vragen?
Bekijk onze veel gestelde vragen of neem contact met ons op via 0800 - 0317.

We volgen richtlijnen

Van het RIVM: actuele-informatie-over-coronavirus
En het Protocol Samen veilig doorwerken voor de sectoren Bouw en Techniek.