Brief gasprijsontwikkelingen

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2022 Brief gasprijsontwikkelingen

Brief gasprijsontwikkelingen

04 januari 2022

Huurt u bij ons een woning, heeft u geen eigen gasmeter en kunt u niet zelf uw gasleverancier kiezen? Dan heeft u afgelopen week een brief van ons ontvangen over de stijgende gasprijzen. Op deze pagina ontvangt u aanvullende informatie daarover.

Compensatie via de elektrarekening

De overheid heeft geld uitgetrokken om de stijgende gasprijzen te compenseren. Ook u hebt daar recht op. Via de elektrarekening worden deze stijgende kosten automatisch gecompenseerd. Meer informatie daarover ontvangt u via de gemeente Wageningen.

Inzicht in uw verbruik

We zijn hard bezig om u inzicht in uw verbruik te verschaffen, zodat u kunt bijsturen waar nodig. Dat kan met de app van Ista. Maar helaas zijn we op dit moment nog niet zover dat we u de app kunnen aanbieden. Zodra er meer informatie bekend is, dan laten we u dat zo snel mogelijk weten. We verwachten dat dat met de afrekening voor de zomer gaat lukken.

Doe mee met de campagne 'Hoe laag kun je gaan?!'

De gemeente heeft afgelopen jaar de campagne 'Hoe laag kun je gaan?!' geïntroduceerd. Kleine maatregelen geven u de mogelijkheid om duurzamer met uw energie in huis om te gaan en zo uw rekening lager te houden. Via deze campagne kunt u bijvoorbeeld korting krijgen op een duurzame koelkast of vriezer, een gratis huisbezoek van een Tochtbuster met gratis materialen daarbij, of een gratis energiemonitor. Kortom; de moeite waard om gebruik van deze subsidie te maken. Lees meer hierover en hoe je mee kunt doen op: www.wageningenduurzaam.nl/hoe-laag

Tips om uw energierekening laag te houden

In de folder Energie besparen (link) vindt u allerlei tips en trucs om op energie in en om huis te besparen.