Verhuurdersheffing passeert grens van 10 miljard euro

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2020 Verhuurdersheffing passeert grens van 10 miljard euro

Verhuurdersheffing passeert grens van 10 miljard euro

16 juni 2020

Op zondag 21 juni 2020 rond 19.40 uur gaan de bijdragen van corporaties aan de verhuurderheffing virtueel door de grens van 10.000.000.000 euro. Een triest moment, want wat hadden we met dat geld belangrijke dingen kunnen doen! Daar willen we graag even bij stil staan.

logo dws

Deze 10 miljard euro gaat niet naar u als huurder, maar naar de schatkist van de overheid. Terwijl we graag andere dingen van dat geld hadden gedaan. Bijvoorbeeld dit bedrag besteden aan het verduurzamen van woningen. Wij (als de Woningstichting) hebben de laatste jaren bijna 25.000.000 euro afgedragen. Daarvoor hadden we ook 130 woningen extra kunnen bouwen of 1300 woningen kunnen verduurzamen.

Aedes heeft een teller laten ontwikkelen om dit moment te markeren. Deze loopt vanaf donderdagochtend op de website van Aedes om te laten zien hoeveel verhuurderheffing sociale verhuurders, vooral corporaties, samen al hebben opgebracht.