Huishoudverklaring Belastingdienst ontvangen?

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2020 Huishoudverklaring Belastingdienst ontvangen?

Huishoudverklaring Belastingdienst ontvangen?

24 maart 2020

Om de huurverhoging goed uit te kunnen voeren heeft de Woningstichting huishoudverklaringen opgevraagd bij de Belastingdienst. Met de huishoudverklaring bekijken wij of u een extra inkomensafhankelijke huurverhoging krijgt of niet. De Belastingdienst stuurt u ook een huishoudverklaring. Hierin staat dat de Woningstichting deze heeft opgevraagd.

Huishoudverklaring Belastingdienst

Wat staat er op een huishoudverklaring?

• Hoeveel personen er in 2018 in uw woning woonden.
  • De categorie van uw totale huishoudinkomen in 2018. Let op: wij zien niet het bedrag van uw inkomen niet in euro's. Wij zien of uw huishoudinkomen in de categorie 'lagere inkomens' of 'hogere inkomens' valt.

Wat kan ik met de huishoudverklaring?
U hoeft verder niets te doen met de huishoudverklaring.  De Belastingdienst geeft hiermee aan dat wij deze gegevens hebben opgevraagd. In de brief over de jaarlijkse huurverhoging staat of u een huurverhoging krijgt.
U ontvangt dan ook informatie over hoe u bezwaar kunt maken tegen de huurverhoging als u denkt dat uw gegevens niet kloppen.
Voor meer informatie over de huishoudverklaring en de inkomenscategorie, kunt u kijken op de website van de Rijksoverheid.