Binnenkort ontvangt u de brief voor de huurverhoging 2020

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2020 Binnenkort ontvangt u de brief voor de huurverhoging 2020

Binnenkort ontvangt u de brief voor de huurverhoging 2020

23 april 2020

Per 1 juli 2020 vindt, net als ieder jaar, de jaarlijkse huurverhoging plaats.

Huurverhoging 2020

Inkomen bepaald
Voor het bepalen van deze huurverhoging is gekeken naar het gezamenlijke jaarinkomen over 2018 en de categorie betaalbaarheid en prijs-/kwaliteitsverhouding van uw woning (streefhuurcategorie) . Het gezamenlijk inkomen zijn de bruto inkomens van alle leden van uw huishouden bij elkaar opgeteld. Het inkomen van inwonende kinderen tot 23 jaar wordt gedeeltelijk meegeteld, alleen het deel boven het minimumloon telt mee. De Belastingdienst heeft aangegeven tot welke inkomenscategorie uw huishouden behoort. Wij krijgen niet uw exacte inkomen te weten.

Heeft u als gevolg van de Coronacrisis zorgen over de betaling van uw huur?
Dit jaar is anders door de Coronacrisis, deze raakt ons allemaal. Maakt  u zich hierdoor zorgen over de betaalbaarheid van uw huur? Aarzel dan niet en laat het ons weten. Wij kijken graag met u naar een passende oplossing. Bel 0800 - 0317 (keuze 2) of stuur een e-mail naar incasso@dewoningstichting.nl.

Bezwaar maken
Bent u het niet eens met de huurverhoging, dan kunt u tot 1 juli 2020 schriftelijk bezwaar maken. Voor meer informatie over wat de huurverhoging voor u betekent en de regels voor het maken van bezwaar? Klik hier.