Verkoop fase 5 en 6b sociale koop Nieuw Kortenoord - Buitenoord van start!

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2021Verkoop fase 5 en 6b sociale koop Nieuw Kortenoord - Buitenoord van start!

Verkoop fase 5 en 6b sociale koop Nieuw Kortenoord - Buitenoord van start!

14 september 2021

Voorrang voor huurders van de Woningstichting!

Sociale koop Nieuw Kortenoord - Buitenoord van start

De verkoop van 30 sociale koopwoningen in Buitenoord gaat van start op dinsdag 21 september 2021 om 14:00 uur. Vanaf dat moment kunnen belangstellenden zich inschrijven per bouwnummer. De verkoopprijs bedraagt € 249.000 vrij op naam. U kunt zich op maximaal vijf bouwnummers inschrijven. Op donderdag 30 september om 14.00 uur sluit de inschrijving.

Wanneer maak ik kans op een woning?
Om in aanmerking te komen voor een sociale koopwoning zijn er een aantal voorwaarden. Deze staan op de website van Nieuwbouw kortenoord. Met de gemeente Wageningen en de ontwikkelaar BPD is de afspraak gemaakt om twee- en meerpersoonshuishoudens die een woning huren van de Woningstichting voorrang te geven als de woning vrij komt voor verhuur. Dit om de doorstroom van huurwoningen te bevorderen.

Houdt dus goed de website van Buitenoord in de gaten.

Om met voorrang in aanmerking te komen voor een sociale koopwoning moet u aan onderstaande voorwaarden voldoen;

• Een huishouden bestaat uit minimaal 2 personen.
  • U laat een zelfstandige woning van de Woningstichting achter.
  • Uw gezamenlijke bruto jaarinkomen is maximaal € 65.000, - .
  • U kunt maximaal 5 voorkeuren (bouwnummers) aangegeven.
  • Een financiële check is verplicht.
  •  Bij meerdere kandidaten op 1 bouwnummer, wordt gekeken of de kandidaat een sociale huurwoning bij de Woningstichting huurt in Wageningen.

Interesse?
Bent u nog steeds geïnteresseerd in één van deze woningen? Schrijf u dan via de website nieuwbouw-kortenoord. Meer informatie over deze woningen vindt u ook op deze website.

Toewijzing
Na sluiting deelt de ontwikkelaar BPD de kandidatenlijst met ons en geven wij aan wie er bij ons huurt. Vanwege de privacy wetgeving hebben wij voor de gegevensuitwisseling een overeenkomst afgesloten. De toewijzing start woensdag 29 september.