Verbeteringen de Nude: we tekenen voor fase 2!

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2021 Verbeteringen de Nude: we tekenen voor fase 2!

Verbeteringen de Nude: we tekenen voor fase 2!

14 juli 2021

Vandaag tekenen we met Van Wijnen de samenwerkingsovereenkomst voor fase 2 in de Nude. Na een succesvolle pilot aan de portiek- en galerijflats aan de Savornin Lohmanstraat starten we na de zomer met fase 2.

Ondertekening de Nude fase 2

Pilot afgerond
De opgeknapte flats zien er weer als nieuw uit. Zowel binnen als buiten zijn er veel verbeteringen uitgevoerd om het wooncomfort te verbeteren. Naast deze ruimtelijke verduurzaming zetten we in deze wijk ook sterk in op verduurzaming op sociaaleconomisch vlak. Samen geven we de wijk een impuls door naast de duurzame oplossingen ook aandacht te besteden aan de leefbaarheid in de wijk. We creëren een omgeving die verbindt en uitnodigt tot ontmoeten binnen de huidige mogelijkheden. We maken er weer een fijne en comfortabele woon- en leefomgeving van waarin iedereen zich thuis voelt. Na afloop van de pilot hebben bewoners via een luisterpanel ervaringen, tips en opmerkingen gedeeld. Van Wijnen en de Woningstichting nemen de ervaringen mee in fase 2.

Werken in fases
Eind augustus starten de werkzaamheden aan de portiekflat aan de Schaepmanstraat. De komende 3 jaar knappen we 270 appartementen en 44 garages op in de Nude. Hiermee krijgt de wijk straks een hele nieuwe uitstraling.

Wijk van de toekomst
De Nude is aangemerkt als ‘Wijk van de Toekomst’; het programma Wijk van de Toekomst richt zich op de stapsgewijze afkoppeling van het aardgas én de opbouw van een nieuwe basis voor warmtevoorziening. Het is tevens een wederopbouwwijk waar de komende jaren veel groot onderhoud wordt gepleegd en het openbaar groen wordt vernieuwd.

En de Nude is straks helemaal klaar voor de toekomst. De woningen zijn dan toekomstbestendig, energiezuinig en comfortabel. Daarnaast worden de woning zo opgeleverd dat bewoners kunnen kiezen voor koken op elektra of gas. De woningen zijn helemaal voorbereid om, als de wijk er klaar voor is, van het gas af te gaan.