Snel, makkelijk en veilig reageren op uw droomhuis met Qii

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2021Snel, makkelijk en veilig reageren op uw droomhuis met Qii

09 november 2021

Als u wilt reageren op een sociale huurwoning heeft u een inschrijving bij Huiswaarts.nu nodig. Bij de inschrijving deelt u verschillende gegevens zodat wij zien voor welke woningen u in aanmerking komt. Vanaf woensdag 10 november 2021 kunt u een Qii aanmaken en hoeft u bij het reageren op een sociale huurwoning geen inkomensgegevens meer in te leveren wanneer u eerste kandidaat bent.

Wat is Qii?
Qii maakt het mogelijk voor u om rechtstreeks geverifieerde persoonsgegevens op te halen bij verschillende overheidsbronnen door DigiD. Denk hierbij aan MijnOverheid, de Belastingdienst en het UWV. Vervolgens deelt  u deze gegevens, in een veilige omgeving, eenvoudig met Huiswaarts. Door persoonsgegevens op deze manier te delen, weet u dat u reageert met de juiste gegevens en alleen het woningaanbod ziet waar u daadwerkelijk voor in aanmerking komt.

De voordelen van Qii

• Qii is eenvoudig en veilig in het gebruik.
  • Het voorkomt fraude, een woningzoekende reageert met geverifieerde gegevens.
  • Het aanmaken van een Qii bespaart zowel woningzoekenden als de Woningstichting tijd; bij de verzameling van gegevens en controle in het toewijzingsproces.
  • Met het gebruik van Qii werken wij volledig in lijn met de AVG.

Met Qii verzamel en deelt u gegevens veilig, makkelijk en snel.
Met de app van Qii deelt u data op een veilige manier en is het altijd duidelijk met welke partijen u gegevens hebt gedeeld. De corporaties in de regio Huiswaarts, WoningNet en Qii onderstrepen dat woningzoekenden zeggenschap moeten hebben over hun data. Dat betekent dat u zelf bepaalt met welke partijen u gegevens deelt en u altijd uw gegevens bij deze partijen kunt verwijderen.

Bekijk ook eens de veelgestelde vragen over Qii of bezoek de website www.qii.nl