KWH onderzoekt maandelijks onze dienstverlening

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2021KWH onderzoekt maandelijks onze dienstverlening

17 februari 2021

We krijgen regelmatig telefoontjes en e-mails van huurders die aangeven dat ze gebeld zijn door het KWH voor onderzoek over onze dienstverlening. Het klopt inderdaad dat het KWH voor ons onderzoek doet naar onze dienstverlening.

KWH onderzoekt maandelijks onze dienstverlening

Het KWH is het kwaliteitscentrum voor woningcorporaties en helpt woningcorporaties om samen met huurders te werken aan goede dienstverlening. Dat doen ze door voor ruim 150 corporaties de waardering van huurders voor de dienstverlening van hun corporatie te onderzoeken. Ook wij zijn aangesloten bij het KWH en laten onze dienstverlening door hen onderzoeken.

Wanneer neemt het KWH contact met u op?
Het KWH onderzoekt elke maand onze dienstverlening. Dus heeft u het afgelopen half jaar contact met ons opgenomen, denk bijvoorbeeld aan een reparatieverzoek of u heeft een nieuwe woning. Dan is de kans groot dat u een telefoontje of e-mail krijgt van het KWH waarin ze vragen wat u vond van:

• het contact met de Woningstichting
  • de informatie die u van ons kreeg
  • hoe de reparaties of het onderhoud is uitgevoerd

Op deze en veel andere vragen halen zij de mening van huurders op. Dat doen ze door huurders te vragen om vragenlijsten in te vullen. Door uw antwoorden weten wij waar u tevreden over bent, wat u belangrijk vindt en wat er beter kan. Zo kunnen wij onze dienstverlening steeds aanpassen en verbeteren.

Vragenlijsten ontvangt u per e-mail of telefonisch
Huurt u bij ons laat? Dan kunt u een e-mail ontvangen of u kunt gebeld worden met de vraag om een vragenlijst in te vullen. Het is uw keuze of u dit doet. Voor het onderzoek werkt het KWH samen met onderzoeksbureau DESAN. Zij versturen de e-mails en bellen voor het telefonisch afnemen van de vragenlijsten. Het bellen gebeurt ook met mobiele nummers. Heeft u een oproep gemist van een mobiel nummer dat u niet kent en u belt dit nummer terug, dan hoort u dat dit een telefoontje voor het onderzoek was.

Wij gaan zorgvuldig met uw gegevens om
U kunt ervan uitgaan dat zowel de Woningstichting, als DESAN, als KWH zorgvuldig met uw gegevens omgaan. Uw gegevens gebruiken we alleen voor dit onderzoek en uw antwoorden blijven anoniem. Meer over bescherming van uw gegevens leest u op deze pagina op de website van het KWH.

Keurmerk KWH-Huurlabel
Corporaties kunnen in aanmerking komen voor een keurmerk bij het huurdersonderzoek; het KWH-Huurlabel. Wanneer huurders tevreden zijn, de dienstverlening volledig is onderzocht en een onafhankelijke commissie het onderzoek en de resultaten heeft bekeken, dan krijgt een corporatie dit keurmerk. Corporaties die het keurmerk hebben, blijven de waardering van hun huurders onderzoeken. Blijkt dat de waardering voor de dienstverlening niet meer voldoende is, dan kan een corporatie het keurmerk ook weer kwijtraken. Zo kunt u er zeker van zijn dat een corporatie met het keurmerk KWH-Huurlabel goede dienstverlening biedt. Zodat u zorgeloos kunt huren.