Metamorfose: van Olympiaplein-oud naar Florahof

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2017 Metamorfose: van Olympiaplein-oud naar Florahof

Metamorfose: van Olympiaplein-oud naar Florahof

14 september 2017

De flat Olympiaplein-oud staat in de steigers en ondergaat een ware metamorfose. Door onderhoud aan de gevels en de entree krijgt het gebouw niet alleen een nieuwe uitstraling, maar ook een nieuwe naam, Florahof.

Florahof

In overleg met de bewoners
Tijdens de grote schilderbeurt vorig jaar, werd ontdekt dat geveldelen niet goed waren verankert aan de binnenmuur. De gevels zijn tijdelijk vastgezet en de Woningstichting startte de voorbereidingen voor het noodzakelijke onderhoud. De plannen voor het onderhoud zijn afgestemd met de bewonerscommissie. De bewoners zijn geïnformeerd tijdens een informatieavond. Daarnaast zijn medewerkers van de Woningstichting bij alle mensen thuis geweest om hen persoonlijk te informeren over de onderhoudswerkzaamheden.

Onderhoud met het oog op duurzaamheid
De gevels aan de balkonzijdes, het trappenhuis en de entree worden vernieuwd. Tijdens het onderhoud worden waar mogelijk duurzame toepassingen gebruikt. Zo krijgen de buitengevels een dikke laag isolatie en de entree dubbel glas.Na het onderhoud ziet het gebouw er compleet anders uit. Het gebouw krijgt een andere kleur en de gevels worden bekleed met natuursteen. Dit is uniek in het woningbestand van de Woningstichting. Ook komt er een nieuwe entree mét afdak, zodat bewoners droog naar de voordeur kunnen.

Bewoners kiezen nieuwe naam: Florahof
Bewoners vroegen tijdens een overleg of het gebouw ook een nieuwe naam mocht krijgen. De heer Saleming, voorzitter van de bewonerscommissie, heeft de naam ‘Florahof’ aan de bewoners voorgelegd, en die stemden in. De heer Saleming legt uit waarom Florahof; “de naam is bedacht op basis van een ver Wagenings verleden. Op de plek waar nu het gebouw staat stonden vroeger kassen en was er een tuincentrum met de naam “Flora”, vandaar de naam Florahof voor ons nieuwe gebouw.”

Opening in december
De werkzaamheden zijn nu nog in volle gang, in december wordt de nieuwe Florahof geopend met de nieuwe naam in de gevel van de hoofdentree.