Inkomensverklaring toevoegen aan uw huiswaarts.nu profiel

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2017 Inkomensverklaring toevoegen aan uw huiswaarts.nu profiel

Inkomensverklaring toevoegen aan uw huiswaarts.nu profiel

13 november 2017

Vanaf 21 november is het mogelijk om uw inkomensverklaring toe te voegen aan uw inschrijfgegevens op huiswaarts.nu. Hierdoor wordt het voor u nog makkelijker om te reageren op een woning. En u hoeft niet meer apart uw inkomensverklaring naar ons toe te sturen.

Inkomensverklaring toevoegen huiswaarts.nu

Waarom is uw inkomensverklaring nodig?
Bij de toewijzing van een woning controleren wij uw inkomen. Dit doen wij omdat het wettelijke vereist is dat de woning bij uw gezamenlijke inkomen past, ook wel bekend als passend toewijzen.  Wij controleren dus aan de hand van uw inkomensverklaring of uw inkomen wel past bij de woning hiermee voorkomen we dat u in een te dure woning zit.

Wat doen wij met uw gegevens?
U kunt documenten toevoegen en verwijderen wanneer u dat wilt. Wij kunnen alleen de inkomensgegevens inzien wanneer u een woning aangeboden krijgt. Na een jaar verwijdert huiswaarts deze automatisch om te voorkomen dat er verouderde informatie blijft staan. Als u zich uitschrijft verwijdert huiswaarts de documenten ook.

Hoe werkt het?
Als u inlogt op www.huiswaarts.nu ziet u rechts onder het kop ‘Mijn pagina’ een nieuw kopje ‘Mijn documenten’. Hier kunt u de inkomensverklaring van u en alle volwassen binnen uw huishouden (kinderen niet meegerekend) toevoegen.

Dit is altijd de meeste recente inkomensverklaring van de Belastingdienst. Opvragen kan via de Belastingtelefoon 0800 – 0543. Of via Mijn Belastingdienst, hier kunt u meteen uw inkomensverklaring downloaden.