Groot onderhoud flat Asterstraat officieel begonnen!

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2017 Groot onderhoud flat Asterstraat officieel begonnen!

Groot onderhoud flat Asterstraat officieel begonnen!

12 januari 2017

Vanaf maandag 9 januari is aannemer Van Wijnen Rosmalen BV begonnen met het groot onderhoud in en om 48 woningen aan de Asterstraat in Wageningen. In opdracht van ons wordt voornamelijk de binnenkant van de woningen flink aangepakt.

Bouwbord onderhoud asterstraat

Voor aanvang van de kerstvakantie is de eerste streng aangepakt. Dat wil zeggen dat de eerste woning van iedere galerij het onderhoud al gehad heeft. Op die manier zijn alle kinderziektes uit het bouwproces gehaald en kunnen de overige woningen snel en efficiënt gedaan worden. Aan het einde van het eerste kwartaal in 2017 moet de eerste flat klaar zijn en gaan de bouwers door naar de volgende flat.

Overige flats Asterstraat
Het blijft niet alleen bij deze 48 woningen. De komende jaren zijn ook de andere twee flats aan de Asterstraat aan de beurt. In totaal ondergaan bijna 200 woningen het groot onderhoud.

De bewoners zijn vooraf benaderd door de Woningstichting door middel van een koude opname en hebben toen uitleg gehad wat er allemaal gedaan wordt in hun woning. Voordat er in hun woning wordt gestart met de werkzaamheden worden er afspraken gemaakt wat er gaat gebeuren , wanneer, etc. Ook tijdens de bewonersavond is dit nog eens benadrukt. In de afgelopen periode is er verder in de flat een opruimdag geweest om grof vuil in woningen en schuren op te ruimen. De weg is op die manier vrijgemaakt voor het groot onderhoud. Bovenstaande activiteiten gaan ook nog plaatsvinden voor de overige flats aan de Asterstraat.