55 energieneutrale sociale huurwoningen in Nieuw Kortenoord

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2017 55 energieneutrale sociale huurwoningen in Nieuw Kortenoord

55 energieneutrale sociale huurwoningen in Nieuw Kortenoord

04 juli 2017

De Woningstichting en BPD hebben onlangs een overeenkomst ondertekend voor 55 sociale huurwoningen in deelgebied "Tuinwijk" van de wijk Nieuw Kortenoord in Wageningen.

Nieuw Kortenoord deelplan II

"De realisatie van deze 55 sociale huurwoningen past volledig binnen ons milieubeleidsplan en draagt bij aan de doelstelling van de gemeente Wageningen om in 2030 klimaatneutraal te zijn.", aldus Matthijs Bogers van de Woningstichting.

Tjakko Smit van BPD: "In de groene wijk Nieuw Kortenoord zijn al veel energiezuinige koopwoningen gerealiseerd. De komst van deze sociale huurwoningen met een epc van nul is hierop een mooie, en logische, aanvulling."

Duurzame woningen

Net als alle reeds gerealiseerde woningen in Nieuw Kortenoord zijn de woningen voorzien van een warmtepomp die de aardwarmte gebruikt om de woning te verwarmen. Ook is de woning volledig elektrisch. Dit betekent dat er geen gasaansluiting is voor koken en verwarmen. De west- en zuidgeoriënteerde dakvlakken worden volledig voorzien van zonnepanelen, waardoor er nog nauwelijks stroom zal worden gebruikt van het elektranet.

Start bouw en verhuur

De woningen van circa 107 m2 beschikken standaard over drie slaapkamers. De architect is BDG uit Zwolle, die ook tekende voor de koopwoningen in "Tuinwijk". Aannemer Trebbe uit Enschede start nog voor de zomer met de gefaseerde bouw en eind dit jaar kunnen de eerste bewoners hun intrek nemen in hun huurwoning. De 55 woningen worden verhuurd tegen een sociale huurprijs, dus onder de € 710,68 (prijspeil 2017). De verwachting is dat de eerste sociale huurwoningen medio augustus worden geadverteerd via www.huiswaarts.nu.