De Stadsboerderij gaat er komen!

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2018 De Stadsboerderij gaat er komen!

De Stadsboerderij gaat er komen!

13 november 2018

Maandagmiddag 12 november vond de ondertekening van de contracten voor het mini dierenpark (vanaf nu Stadsboerderij genoemd), de beweegtuin en het gebruik van de Stadsboerderij plaats. De ondertekening was belangrijk omdat die markeert dat alle initiatieven er ook daadwerkelijk gaan komen.

stadsboerderij

Afgevaardigden van Stichting Mini Dierenpark, Opella, ‘s Heeren Loo en de Woningstichting ondertekenden maandag de contracten. Dat betekent dat nu het terrein rondom de Stadsboerderij dat in de nieuwe wijk Torckdael ligt, het Mini Dierenpark en de beweegtuin gaat komen. Het Mini Dierenpark heet daarom vanaf nu ook Stadsboerderij. 's Heeren Loo heeft de sleutel van de Stadsboerderij in handen genomen.

De afgelopen weken is de grond op Torckdael al klaar gemaakt voor het gebruik voor de Stadsboerderij en de beweegtuin. Er staan zelfs al wat toestellen in de tuin. Als alles volgens planning verloopt, opent de Stadsboerderij in het voorjaar van 2019 haar deuren. De komende tijd wordt het terrein omgeploegd voor de dieren, de tuinmanswoning (zoals het gebouw heet) in gebruik genomen en de volières neergezet.