U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2018 Brandweeroefening Riemsdijkstraat

12 april 2018

Op 11 april heeft de brandweer een grote oefening gehouden bij de Riemsdijkflat. De brandweer pakte groot uit.

Brandweeroefening Riemsdijkstraat

Om 18.00 uur werd het startsein gegeven, door middel van een grote keukenbrand in een woning, waarbij vier bewoners waren ingesloten in hun woning. De bewoners zijn door een hoogwerker uit hun woning gehaald wat al het nodige spektafel opleverde.

Ook waren er een aantal jeugdleden van de brandweer aanwezig die hun rol als lotusslachtoffer (iemand die een ongevalsslachtoffer uitbeeld) heel goed speelden. Een aantal werden er van het dak afgehaald met de hoogwerker. Om 21.00 uur werd door de bevelvoerder het sein brandmeester gegeven, waarna er een evaluatie volgde met alle betrokkenen. Uiteraard waren er verbeteringspunten, maar ook kon er teruggekeken worden op een zeer geslaagde oefening in dit voor de brandweer moeilijk te bereiken flat.

Buurtbeheerder Dennis Daamen heeft de hele oefening mooi in beeld gebracht. Bekijk hier het filmpje.