Onze dienstverlening tijdens de coronacrisis

U bevindt zich hier: HomeIk ben huurderOnze dienstverlening tijdens de coronacrisis

Deel deze pagina op

Onze dienstverlening tijdens de coronacrisis

  • Heeft u als gevolg van de coronacrisis zorgen over de betaling van uw huur?

    Neem contact met ons op dan kijken wij met u naar een passende oplossing. Bel 0800 - 0317 (keuze 2) of stuur een e-mail naar

    incasso@dewoningstichting.nl

    .

  • Gaat u verhuizen?

    Als u de huur heeft opgezegd maken wij een afspraak voor de voor- en eindkeuring. Deze vinden beide in de woning plaats in aanwezigheid van u en de opzichter.

  • Adverteren jullie nog woningen?

    Ja er worden woningen op Huiswaarts.nu geadverteerd.

  • Kan ik reageren op woningen?

    Ja, u kunt gewoon reageren op onze advertenties op Huiswaarts.nu.

  • Zijn er nog wel bezichtigingen als ik nu mijn huur opzeg?

    Op dit moment vinden er geen bezichtigingen plaats in bewoonde staat. Pas na de eindkeuring kunnen de eerste drie geselecteerde kandidaten de woning bezichtigen. De uitnodiging hiervoor wordt via Huiswaarts.nu verstuurd.

  • Kan ik de huur van mijn woning nog steeds opzeggen?

    Uiteraard kunt u uw woning gewoon opzeggen. Dit kan via onze website www.dewoningstichting.nl. Ga naar >  Ik ben huurder > Huur beëindigen. Of klik hier.

  • Hoe verloopt een voor- en eindkeuring nu?

    Nadat u de huur heeft opgezegd maken wij een afspraak met u voor de voor- en eindkeuring. Beide keuringen vinden fysiek in de woning plaats.

  • Zijn er nog groepsbezichtigingen in de woningen?

    Er vinden weer groepsbezichtigingen plaats met drie kandidaten. Deze bezichtiging vindt plaats in bewoonde of onbewoonde staat.

  • Wat gebeurt er als ik de woning niet goed oplever?

    Als de woning niet in orde is, neemt de opzichter telefonisch contact met u op om te bespreken wat er nog moet gebeuren. U heeft dan de keus of u deze werkzaamheden zelf nog uitvoert die dag of dat u de werkzaamheden laat uitvoeren door ons. Als u ervoor kiest dat wij de werkzaamheden uit laten voeren, dan ondertekent u het rapport en gaat u vooraf akkoord met de kosten.

  • Hoe weet ik of er geen asbest in mijn woning zit?

    Voorkom onveilige situaties en wacht op de telefonische voorkeuring voordat u aan de slag gaat met uw verhuizing. De opzichter vertelt u tijdens de voorkeuring wat er wel en niet verwijderd moet worden. De Woningstichting laat u als vertrekkende huurder geen werkzaamheden aan asbesthoudende materialen uitvoeren. Wij verzoeken u geen vloerbekleding te verwijderen voor de telefonische voorkeuring! Door de voorkeuring af te wachten, voorkomt u in veel gevallen onveilige situaties en stelt u ons in de gelegenheid om asbest veilig te verwijderen

  • Wie neemt de meterstanden op?

    Tijdens de eindkeuring neemt de opzichter de meterstanden op en deze worden voor u genoteerd op het digitale eindrapport.

  • Kan ik nog spullen ter overname aanbieden aan de nieuwe huurder?

    Het is mogelijk om zaken ter overname aan te bieden aan de nieuwe huurder. Mocht een nieuwe huurder geen interesse hebben in de overname, dan moet u dit als vertrekkende huurder er uithalen.

  • Hoe gaat het als ik de sleutels van mijn nieuwe huurwoning krijg?

    De opzichter loopt met u door de woning. We houden ons ook hier aan de richtlijnen van het RIVM.

    1. Huurovereenkomst ondertekenen:
      De huurovereenkomst ontvangt u digitaal (e-mail) vóór de datum van de sleuteluitgifte. Deze digitale huurovereenkomst  stuurt u zo snel mogelijk  ondertekend terug.
    2. Eerste huurbetaling
      Ook ontvangt u een aparte mail van ons met daarin een link waarmee u de huur kunt betalen.

  • Hoe verloopt de sleuteluitgifte?

    Als de huurovereenkomst is getekend en de betaling en de eerste huurbetaling bij ons binnen is. Maken we een afspraak voor de sleuteluitgifte.  Onze opzichter verwacht u op genoemde datum en tijdstip voor de sleuteluitgifte bij uw nieuwe woning. De opzichter loopt met u de woning door. Tijdens de afspraak wordt het technisch rapport doorgenomen en ondertekend en ontvangt u naast de sleutels ook een informatiemapje.

  • Kan ik woningruil aanvragen?

    Nieuwe aanvragen voor woningruil kunnen worden ingediend. Wij beoordelen of de aanvraag voldoet aan het inkomen, huurprijs en huishoudsamenstelling. Wanneer dit akkoord is wordt er een afspraak gemaakt voor de voor- en eindkeuring. Deze vinden beide in de woning plaats in aanwezigheid van u en de opzichter.

  • Ik heb een urgentieverklaring, maar er is weinig aanbod van geschikte woningen. Hoe zit dat?

    Op dit moment worden er weer voldoende woningen opgezegd en geadverteerd, zodat u daar als urgente op kunt reageren.

  • Ik heb geen printer om het huurcontract of andere documenten te printen of te scannen, wat nu?

    Bel of mail ons zo snel mogelijk.  Wij sturen dan de documenten per post naar u toe.

  • Gaat de schoonmaak van de algemene ruimtes in flatgebouwen gewoon door?

    De schoonmaak van de algemene ruimtes in onze appartementencomplexen gaat gewoon door natuurlijk. We hebben de schoonmakers gevraagd om deuren en andere contactpunten extra schoon te maken. Ook zo doen we ons best verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan.

  • Ik probeer jullie te bereiken maar het duurt wel lang voor ik iemand aan de lijn krijg?

    Wij volgen het advies van het RIVM om medewerkers zo veel mogelijk thuis te laten werken. Dat betekent dat alle medewerkers, ook degenen zónder griep- of verkoudheidsverschijnselen, zo veel mogelijk vanuit huis werken. Hierdoor hebben we een lagere personeelsbezetting en kan het soms misschien wat langer duren voor uw telefoon of e-mail wordt beantwoord. Wij doen er alles aan om onze dienstverlening zo goed mogelijk door te laten gaan. Wij vertrouwen op uw begrip voor onze maatregelen.

  • Heeft u geluidsoverlast van uw buren?

    Nu we met z’n allen meer thuis zijn, horen en zien we de buren vaker. Deuren die hard dicht slaan, kinderen heen en weer rennen. De klussende buurman terwijl je zit te werken. Dat kan storend zijn  Het gaat vaak om irritaties tussen bewoners die worden veroorzaakt door verschillende woonstijlen. Maak hierover afspraken met elkaar als u zich stoort.  

    Samen afspraken maken
    Je kunt een kind niet verbieden op en neer te rennen en buren niet verbieden te klussen. Eventueel kan buurtbemiddeling hierin een rol spelen. Helaas kunnen zij nu tijdens de Coronacrisis niet bemiddelen, zoals zij gebruikelijk doen. Zo gaan zij op dit moment niet op huisbezoek maar wordt er telefonisch bemiddeld.Gelukkig zijn er ook tips en trucs waar je gelijk zelf mee aan de slag kunt gaan. Lees ze hier op de website:
    https://overlastvanburen.nl

     

  • Langere wachttijden

    Door het sluiten van ons kantoor en de balie gaan bewoners ons meer e-mailen en bellen. Dit zorgt voor langere wachttijden aan de telefoon en soms zult u wat langer op een antwoord van ons moeten wachten. We vragen hiervoor uw begrip.

  • Heeft u hulp nodig?

    Zijn er dingen die u op dit moment niet kunt vanwege het Coronavirus? Neem dan contact op met Coronahulp Wageningen via telefoonnummer (0317) 413 088 of via

    www.welsaam.nl

    Vrijwilligers zitten voor u klaar om met u mee te denken in een oplossing.